fredag 5 mars 2010

Tafadhali nataka bia baridi...

Jag har kommit på en sak tror jag, svenskar överlag är iskalla, finns nästan ingen värme inuti dom. Det är en väldigt "jag-sköter-mitt-och-du-sköter-ditt" filosofi över oss, vilket är jäkligt tråkigt! Jag menar, det finns två saker som svenskar är jättedåliga på, det ena är att säga Jag älskar dig och det andra är att säga Tack! Nu menar jag hur man är mot varandra, varför kan man inte säga Jag älskar dig till sin vän oftare? eller bara Tacka någon för att den personen finns och för att hon/han förgyller ens dag ibland...? Alla behöver en gnutta kärlek då och då, stora mäninskor, små, tjocka, smala, fega, modiga, starka, svaga, svarta, vita, bruna, fula, snygga, hemlösa, rika, gamla, unga och ja, jag kan göra listan hur lång ni vill egentligen...

Poängen är att det inte finns någon som INTE gillar att få komplimanger, right? Man mår ju faktiskt bra utav det! En kram är inte heller så dum? Sånna små enkla saker ger så mycket mer än vad ni tror... Så sluta va så jädrans iskall och gå och ge lite kärlek till någon... vem som helst!

Det går knappast att undvika det som hänt i Chile. Jag vill att ni tänker tillbaka lite och funderar över hur många ggr ni klagat över saker och ting som ni egentligen inte borde klagat över, utan istället vara tacksam. Jag är tacksam att jag har rena kläder, mat på bordet och tak över mig, jag är tacksam att jag har min familj nära och alla är friska. Jag är också tacksam över att min släkt i Chile mår bra och är vid liv. Men jag är ledsen över det som hänt mitt hemland och det går inte en dag utan att jag tänker på alla offer, alla skadade människor, alla föräldralösa barn och alla drabbade överhuvudtaget. Mina tankar går till hela Chiles befolkning. Va starka... och visa kärlek!

Och nu till musiken...

Chuckie ft Gregor Salto - Toys Are Nuts (Rolvarios Rework) Riktig urspårar låt, bam bam bam! This is the way we crash the party... Näst mest spelad hemma hos mig på Winamp...

Laidback Luke & Diplo - Hey! (M Cabezal, Mayday & Sunnijam Remix) Wow, här har en megatung remix på Laidback Lukes Hey...

LMFAO - Im In Miami Bitch (Fab Beats Bootleg) Bra bootleg, annorlunda och skönt med lite variation!

Dan Castro - High Tide (Original Mix) Oj oj oj, den här är riktigt fin! Alla vet att jag älskar piano, den här låten är tydligen med på bl.a Axwells playlist...

Weekend Heroes - Sidewinder (Original Mix) Mörk och underground typ, definitivt min smak!

Alex Guerrero - Always (Loving Mix) Myspys-House... love it!

Paolo Mojo - Sunrise (Original Mix) Den här fick mig o tänka på min kollega Dj Mojo, undra varför? Bra tung iaf!

Dario Nuñez ft Robert Mendoza - Love To Shega (Original Mix) Dario again, jag gillar hans låtar med tung bas, i den här så använder han sig av fioler, ufff TUNGT!

4 kommentarer:

  1. haha den där jävla Paolo.. han bara stjäl mitt namn sådär ;)

    Smäll dom högt i kväll min vän!

    SvaraRadera
  2. vi har en snygg flagga :)

    SvaraRadera
  3. Haha ärligt? Trodde det enbart var en fantasi men där ser man. Jag kollade runt bara så kom jg in på din :)

    SvaraRadera